مصطفی کاظمی شهابی به تاریخ هفدهم شهریور سال یک هزار و سیصد و شصت و پنج در ساری متولد شد.از نه سالگی عکاسی را به صورت کاملا مبتدی شروع کرد و از سن پانزده سالگی علاقه به عکاسی در وی دو چندان شد.

فصل اول – قسمت چهارم|| مصاحبه با عکاسان مازندران-مهمان این هفته مصطفی کاظمی

مصطفی کاظمی شهابی به تاریخ هفدهم شهریور سال یک هزار و سیصد و شصت و پنج در ساری متولد شد.از نه سالگی عکاسی را به صورت کاملا مبتدی شروع کرد و از سن پانزده سالگی علاقه به عکاسی در وی دو چندان شد.
وی در سن هجده سالگی در رشته کامپیوتر وارد دانشگاه شد و بعد از گذراندن سه ترم به خاطر علاقه قلبی به رشته عکاسی از تحصیل انصراف داد و به دلیل نداشتن معافیت تحصیلی از سازمان نظام وظیفه در سال ۸۴ به خدمت مقدس سربازی رفت.
او سرانجام، در سال ۱۳۸۷ به آرزوی دیرینه خود رسید و در مقطع کاردانی رشته عکاسی قبول و وارد دانشگاه شد و دریچه آشنایی با استاد سید احمد طاهرپور،پدر عکاسی مازندران،فراهم شد.کاظمی آموختن الفبای عکاسی را مدیون استاد طاهرپور بوده و معتقد است آشنایی با سید احمد طاهرپور مسیر زندگی او را تغییر داد.
وی در سال ۹۰ در مقطع کاردانی عکاسی به دانش آموختگی رسید. در تمام دوران تحصیل تنها هدفش این بود وارد سینما شود و به صورت حرفه ایی در آنجا ادامه فعالیت دهد.ولی بر خلاف میل باطنی اش بعد از گذراندن دوره کاردانی رسما به عنوان عکاس به مطبوعات داخلی کشور پیوست و از آنجا جذب خبرگزاری های مختلف کشوری شد.
وی در سال ۹۱ توانست در مقطع کارشناسی گرایش سینما قبول شود که از آن به بعد شروع کارهای بزرگ و حرفه ای را آغاز نمود.
وی به خاطر دغدغه عکاسی و پروژه های عکاسی،کمتر در جشنواره های عکس شرکت کرده و بیشتر به عکاسی و آموزش عکاسی پرداخته است. و در زمینه فرهنگ و آداب رسوم مردم مازندران تحقیقات زیادی انجام داده است. از سال ۹۴فعالیت های خبری خود را کم کرد و در نهایت قطع و از همان سال به کارهای پژوهشی عکس ادامه داد و در حال حاضر به صورت کاملا حرفه ایی در سینما و تلوزیون ایران مشغول به فعالیت میباشد.

از جمله فعالیت ها و موفقیت های وی در طول دوران کاری می توان به:

مدرس عکاسی
عضو هیئت داوران فستیوال عکس اشک میراث در سال ۹۳
رئیس هیئت داوران بخش عکس چهارمین جشنواره مطبوعات و خبر گزاری های مازندران
نفر دوم جشنواره ملی عکس رسانه در سال ۹۳

نفر برتر جشنواره عکس نیایش در سال ۹۳
برگزاری چندین نمایشگاه عکس به صورت گروهی و انفرادی
برگزاری چندین ورکشاپ عکاسی در شهر های مختلف مازندران
دانشجوی برتر رشته فیلم سازی در سال ۹۳ در دانشگاه فرهنگ و هنر
عکاس مطبوعات و خبر گزاری های کشور
چاپ تخصصی کتاب

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://harshiin.com/?p=9821

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: